ДФС у Харківській області інформує: Фіскальна служба запрошує громадян для звірки наявної нерухомості

12 червня 2019

Фіскальна служба запрошує громадян  для звірки наявної нерухомості

        Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що  громадяни – власники нерухомості мають право звернутися до органів фіскальної служби для проведення звірки щодо  наявності об’єктів  житлової та/або нежитлової  нерухомості та розміру їх площі.

       Нагадуємо, що відповідно  до статті 266 Податкового кодексу України, громадяни – власники  житлових та/або нежитлових об’єктів  нерухомості, сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

        Обчислення  суми податку проводиться  контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника  нерухомості на підставі даних  Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або на підставі  оригіналів  відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. 

         Сума податку залежить від ставки, затвердженої  відповідним рішенням місцевої ради  (не більше 1,5 відс.), що застосовується до  мінімальної заробітної плати   на 1 січня звітного року за 1 квадратний метр.

         Інформацію  щодо ставок податку розміщено на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Харківській області» у розділі «Рішення місцевих рад».

        При обрахуванні податку загальна площа житлової нерухомості зменшується:

-   для квартири/квартир – на 60 кв.м.

-   для житлового будинку/будинків – на 120 кв. метрів;

- для різних типів об’єктів житлової нерухомості(одночасне перебування у власності  квартири і будинку) – на 180 кв. метрів.   

         У 2019 році мешканці Харківщини та області отримають податкові повідомлення – рішення про сплату податку на нерухоме майно  за 2018 рік.

         У зв’язку  з  наближенням  термінів  надсилання (вручення)  платникам податкових повідомлень – рішень  про сплату податку на нерухоме майно, з метою усунення розбіжностей між  даними контролюючих органів та даними оригіналів документів на право власності на майно,  врахування пільг (за їх наявності) та правильності  визначення суми  податку, запрошуємо громадян для проведення звірки до органів фіскальної  служби за місцем  реєстрації.    

 

Фізичні особи можуть скористатися сервісами

 «Електронного кабінету»

         Звертаємо увагу, що на сьогодні ДФС запроваджено низку електронних сервісів, зокрема, щодо можливості сплати податку на майно з фізичних осіб (податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок та плата за землю) засобами «Електронного кабінету».

          Для можливості користування «Електронним кабінетом» платникам податків необхідно отримати особисті ключі електронного цифрового підпису.

           Також за допомогою «Електронного кабінету» платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних, зокрема, щодо:

- об’єктів оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі);

- сформованих податкових повідомлень-рішень та необхідних платіжних реквізитів органів місцевого самоврядування для сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- розрахунків сум податкових зобов’язань по таких податках;

- стану розрахунків з бюджетом.

           Одночасно зазначаємо, що при використанні «Електронного кабінету» платники податків матимуть змогу заощадити свої кошти та час, сплатити зазначені податки в будь-який зручний, у т.ч. неробочий час. Це також позбавляє необхідності відвідувати центри обслуговування платників, банківські установи, тощо.

До уваги сільськогосподарських товаровиробників!

          Головне управління ДФС у Харківській області інформує, що порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

          Подавати декларації про майновий стан і доходи повинні і одноосібники, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

           У разі надання власних земельних ділянок (паїв) в оренду іншій фізичній особі, яка не є суб’єктом господарювання, та отримання доходу у вигляді орендної плати, такі фізичні особи – орендодавці також мають обов’язок стосовно декларування отриманих доходів та сплати відповідних податків і зборів (п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ).

          Відповідно до вимог ПКУ доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад  2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.

           Самостійно сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники податку зобов’язані до 01 серпня року, що настає за звітним (п. 179.7 ст. 179 ПКУ).

          Вищезазначена операція організована з метою залучення до декларування та перевірки повноти нарахування і сплати податків сільськогосподарськими товаровиробниками, громадянами, які є власниками земельних ділянок площею понад 2 га і власними силами обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу, та неухильного виконання під час провадження діяльності вимог чинного законодавства, яке регулює земельні відносини, оформлення використання найманої праці та оплати праці тощо.

 

Як звітувати ФОП у разі припинення діяльності?

             Головне управління ДФС у Харківській області,  що фізичні особи – підприємці (далі - ФОП) на загальній системі оподаткування, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням, подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи (далі - Декларація) щодо отриманих доходів востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

             У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

            Норми визначені п. 177.11 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

            У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення (п. 294.6 ст. 294 ПКУ)

          ФОП, які застосовували спрощену систему оподаткування, подають податкові декларації платника єдиного податку востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу відповідно до п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ.

 

До уваги платників! До Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні внесено зміни

              Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що постановою Правління НБУ від 18.04.2019 № 62 внесено зміни до «Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні», затвердженої постановою Правління НБУ від 25.09.2018 № 103 (зі змінами та доповненнями).

             Постановою №62, зокрема, встановлено застосування електронного підпису та електронної печатки в банківській системі України під час здійснення касових операцій, внормовано порядок видачі готівки з каси банку юридичним особам та фізичним особам-підприємцям.

             Так, банк (філія, відділення) має право здійснювати касове обслуговування клієнтів з використанням електронного підпису та/або електронної печатки.

Клієнт банку, що є юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, має право використовувати кваліфікований ЕП/кваліфіковану електронну печатку або вдосконалений ЕП/удосконалену електронну печатку.

              Фізична особа має право використовувати кваліфікований ЕП або удосконалений ЕП, або простий ЕП.

              Банк (філія, відділення) у разі використання електронного документообігу на договірних умовах з клієнтом видає з операційної каси готівку національної валюти за заявою на видачу готівки з поточного рахунку юридичної особи її відокремленого підрозділу, а також фізичної особи - підприємця.

              Постанова № 62 "Про затвердження Змін до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні" набрав чинності з 03 червня 2019 року.

 

Чи буде акцизним складом приміщення, де зберігають, одержують,

 видають алкоголь?

             Відповідно до абз. «а» п. п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зі змінами та доповненнями, внесеними Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон №2628), з 01.07.2019 акцизний склад – це, зокрема, спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі – приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів.

             При цьому розпорядник акцизного складу – суб’єкт господарювання (далі – СГ), який, зокрема, одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (п. п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

              Таким чином, приміщення, в якому СГ, які не є виробниками алкогольних напоїв, здійснюють їх зберігання, одержання чи видачу, а також реалізацію спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів відповідно до отриманої ліцензії, не є акцизним складом.

 

До уваги громадян платників земельного податку!

           ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що  згідно статті 286 Податкового кодексу України ( далі -  ПКУ) нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення - рішення про внесення земельного податку за встановленою формою.

         Земельний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення .

         Відповідно ст.126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

 

Нові види ліцензій вже з 01 липня 2019 року

 Ліцензії на право виробництва пального

Річна плата за ліцензії на право виробництва пального становить 780грн.; ліцензії на право виробництва пального видаються, призупиняються та анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику; ліцензії видаються терміном на п’ять років; плата за них справляється щорічно. Штрафна санкція за виробництво пального без наявності ліцензії  — 1 000 000 грн.

 Ліцензії на право оптової торгівлі пальним

Річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним – 5 000 грн. за кожне таке місце; річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним – 10 000 грн.; ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються органом виконавчої влади, уповноваженими Кабінетом Міністрів України терміном на п’ять років. Штрафна санкція за оптову торгівлю пальним без наявності ліцензії — 500 000 грн.

   Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним

Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2 000 грн. на кожне місце роздрібної торгівлі пальним; ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб’єкта господарювання; ліцензії видаються терміном на п’ять років; плата справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів. Штрафна санкція за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії — 250 000 грн.

   Ліцензії на право зберігання пального

Річна плата за ліцензії на право зберігання пального становить 780 грн.; ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального; ліцензії видаються терміном на п’ять років. Штрафна санкція за зберігання пального без наявності ліцензії — 500 000 грн. 

Імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

Інформуємо власників нерухомості

        В  ГУ ДФС у Харківській області інформують громадян – фізичних осіб, що  до 1 липня 2019 року вони отримають податкові повідомлення-рішення про суму нарахованого податку на нерухоме майно.

       Акцентуємо увагу, що у разі розбіжностей з визначеною у податковому повідомленні сумою податку, громадяни мають право звернутися до фіскального органу за місцем реєстрації та провести звірку даних, що передбачено п.266.7.3 Податкового кодексу України. Зробити це вони мають протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення. 

       У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку, на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим.

        Шановні громадяни! У зв’язку з наближенням термінів надсилання (вручення) платникам податків податкових повідомлень-рішень про сплату сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, запрошуємо вас до органів фіскальної служби для проведення звірки даних щодо наявних об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

         Для звірки даних ви можете звернутись до Центру обслуговування платників

 

До 01 серпня 2019 року необхідно сплатити податок,

 зазначений у декларації

          Головне управління ДФС у Харківській  області нагадує, що відповідно до п.179.7 ст.179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.

         Звертаємо увагу, що згідно з п.126.1 ст.126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

       Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ).

 

Щодо оподаткування доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції

             Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) – 18 відсотків.

         До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору та інші доходи, крім зазначених у ст.165 ПКУ, якою наведено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу і не підлягають оподаткуванню.

        Так, відповідно до п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва.           При цьому якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.

         Проте, при продажу цієї продукції громадянину потрібно подати податковому агенту копію довідки про наявність  у нього цих земельних ділянок. Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об'єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

        Таким чином, якщо фізична особа - продавець сільгосппродукції надала податковому агенту копію довідки, дані якої свідчать про наявність у такої фізичної особи права на застосування норми, встановленої п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то такий податковий агент не утримує з виплачених коштів  податок на доходи фізичних осіб.

Звертаємо увагу, якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом України, то такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

 

Для обчислення єдиного податку слід використовувати нормативну грошову оцінку щодо кожної земельної ділянки

          Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до п. 2921.2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на    01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ.

          З 01.01.2019 набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 № 552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення».

          Оскільки нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи, її зміна впливає на розрахунок суми податкових зобов’язань на поточний рік.

          Для обчислення податкових зобов’язань по єдиному податку на  2019 рік юридичними особами – платниками єдиного податку четвертої групи використовується нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарських угідь: ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) по кожній земельній ділянці окремо.

         При цьому для отримання інформації щодо нормативної оцінки земельних ділянок необхідно звертатися до територіальних підрозділів Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок.

          

З повагою !

Начальник Південного управління

ГУ ДФС у Харківській області                                                                 В.ВОЗНА