• Головна
  • Офіційні документи
  • Коломацька районна філія ОЦЗ інформує: "Вирішення питань зайнятості внутрішньо переміщених осіб", "Кар’єрні радник допомагають безробітним мешканцям Коломаччини", "Забезпечення участі безробітних у громадських роботах"

Коломацька районна філія ОЦЗ інформує: "Вирішення питань зайнятості внутрішньо переміщених осіб", "Кар’єрні радник допомагають безробітним мешканцям Коломаччини", "Забезпечення участі безробітних у громадських роботах"

2 вересня 2019

Вирішення питань зайнятості внутрішньо переміщених осіб є одним із найбільш дієвих способів їх соціальної адаптації

З цією метою громадянам, які переміщуються на територію району з тимчасово окупованої території, в центрі зайнятості надається широкий спектр соціальних послуг з урахуванням їхніх можливостей, інтересів, професійного досвіду тощо.

Зокрема, це: підбір постійної або тимчасової роботи; організація професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації; надання організаційної, правової та фінансової підтримки безробітним, які виявили бажання розпочати підприємницьку діяльність, а також профорієнтаційні, інформаційні послуги, ін.

Одним із дієвих механізмів сприяння зайнятості переселенців є надання роботодавцям компенсації витрат на оплату праці переміщених осіб при їх працевлаштуванні на умовах строкових трудових договорів.

Реєстрація проводиться за умови подання паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України, облікової картки платника податків, трудвої книжки (цивільно-правовго договору чи документа, який підтверджує період зайнятості), а в разі потреби також військового квитка, диплома або іншого документа про освіту та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та надають її копію.

У разі відсутності документів, що підтверджують факт звільнення, внутрішньо переміщені особи також подають:

  • заяву про припинення трудових відносин, справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, або документ, що підтверджує факт припинення зайнятості (цивільно-правовий договір, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), або відповідне рішення суду – у разі припинення трудових відносин (припинення зайнятості) у судовому порядку;
  • розрахунковий документ (квитанцію), що підтверджує надсилання зазначеної заяви роботодавцю рекомендованим листом з описом вкладення.

 Детальну інформацію з питань зайнятості внутрішньо переміщених осіб та про соціальні послуги державної служби зайнятості можна отримати в Коломацькій філії Харківського обласного центру зайнятості.

 

До уваги шукачів роботи:

Мотивація та можливості: кар’єрні радник допомагають безробітним мешканцям Коломаччини визначати ступінь мотивації до праці

Відповідно до норм порядку реєстрації безробітних, кар’єрний радник, після реєстрації безробітного, вживає заходів із здійснення поглибленого профілювання такої особи. За результатами профілювання визначається відповідна профільна група – група, до якої належить зареєстрований безробітний, за результатами оцінки його ступеня мотивації до праці та можливостей працевлаштування.

Наказом Міністерства соціальної політики України від 19.12.2018  

№ 1910, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2018 за

№ 517/32969, затверджено Методику здійснення первинного та поглибленого профілювання осіб, які шукають роботу, та зареєстрованих безробітних. Згідно до цієї Методики визначено 5 профільних груп безробітних.

До першого профілю належать безробітні, які мають високий ступінь мотивації до праці та високі можливості працевлаштування (безробітних цього профілю відрізняє наявність бажання працювати та готовність розпочати роботу, активність у пошуку роботи, відсутність досвіду довготривалого безробіття, повна відповідність особистісних і професійних якостей вимогам ринку праці, наявність професії, на яку є попит на ринку праці, наявність досвіду роботи, вмінь та навичок). Безробітні, яким визначено другий профіль, теж мають високий ступінь мотивації до праці, але середні або низькі можливості працевлаштування. Безробітними третього профілю є особи з цими же середніми або низькими можливостями працевлаштування, але їх ступінь мотивації до праці є середнім або низьким. Громадяни з четвертим профілем теж мають середній або низький ступінь мотивації до праці, але при цьому їх можливості до працевлаштування є високими. Безробітні, яких віднесено до п’ятого профілю, мають низький ступінь мотивації до праці та низькі можливості працевлаштування.

У залежності від цих профільних груп безробітним пропонується відповідний набір заходів та послуг щодо сприяння зайнятості. При цьому для всіх профільних груп пропонується базовий набір заходів та послуг, який включає інформування про наявні вакансії, підбір роботи, консультування щодо можливостей самостійного пошуку роботи та підвищення власної конкурентоспроможності на ринку праці, участь у постійно діючих міні-ярмарках та ярмарках вакансій, презентаціях роботодавців, днях відкритих дверей, участь у семінарах з багатьох питань зайнятості населення та стану ринку праці.

 

Забезпечення участі безробітних у громадських роботах та інших роботах тимчасового характеру Громадські роботи

        Організація громадських робіт для безробітних здійснюється відповідно ст.31 Закону України «Про зайнятість населення».

        Громадські роботи є видом суспільно корисних оплачуваних робіт в інтересах територіальної громади, які організовуються для додаткового стимулювання мотивації до праці, матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб і виконуються ними на добровільних засадах.

        У районі організовуються громадські роботи, що відповідають потребам певної територіальної громади або задовольняють суспільні потреби територіальних громад, районною державною адміністрацією, виконавчими комітетами сільських, селищної та міської ради за участю районного центру зайнятості, на договірних засадах.

Види громадських робіт визначаються місцевими державними адміністраціями, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад за такими критеріями:

1) мають тимчасовий характер і для їх організації не можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії;

2) можуть виконуватися на умовах неповного робочого дня;

3) мають економічну, соціальну та екологічну користь для регіону;

4) надають можливість тимчасового працевлаштування безробітних на роботи, що не потребують додаткової спеціальної, освітньої та кваліфікаційної підготовки.

З особами, які беруть участь у громадських роботах, укладаються на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів, строкові трудові договори для працевлаштування на створені тимчасові робочі місця.

На осіб, які беруть участь у громадських роботах, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені, зокрема, законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Оплата праці таких осіб здійснюється за фактично виконану роботу в розмірі, що не може бути меншим, ніж мінімальний розмір заробітної плати, та відповідно до положень угоди.

Фінансування організації громадських робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел.

У разі залучення зареєстрованих безробітних до громадських робіт фінансування організації таких робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів та/або Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Інші тимчасові роботи

Для додаткового стимулювання мотивації до праці та матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб роботодавцями організовуються строком до шести місяців роботи, що носять тимчасовий характер. Для організації таких видів робіт тимчасового характеру не можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії.

З безробітними, які залучаються до виконання робіт тимчасового характеру, укладаються трудові договори на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів.

Фінансування організації робіт тимчасового характеру здійснюється за рахунок коштів роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел.